طرح مدارس
موفقیت تحصیلی در عصر اطلاعاتی حاضر نه تنها وابسته به مهارت های دانشی دانش آموزان است، بلکه به طور فزایندهای وابسته به مهارت های پردازشی آنان است. توانایی های پردازشی شامل توانایی تنظیم هدف، برنامه ریزی اولویت بندی، سازمانبندی، انعطاف پذیری شناختی، حفظ و دستکاری اطلاعات در حافظه کاری و خودپایی است. مجموعه ی این مهارت های شناختی کارکردهای اجرایی خوانده میشود. براین اساس موفقیت تحصیلی دانش آموزان نیازمند توانایی برنامه ریزی و اولویت بندی زمان، سازمانبندی مفاد درسی، افتراق موضوعات اصلی از جزئیات و ایجاد تغییرات مناسب در رویکرد مطالعاتی و ارزیابی وضعیت پیشرفت تحصیلی خود است.
ماهیت ارزیابی:
*توانایی کنترل مهاری
*توانایی توجه پایدار
*توانایی حافظه کوتاه مدت(حافظه شنیداری)
*توانایی حافظه دیداری
*توانایی حافظه فعال
*توانایی انعطاف پذیری شناختی
*به همراه ارائه بسته ی راهبردهای ارتقاء حافظه«راح»
مراحل اصلی طرح:
-
ارزیابی شناختی دانشاموزان
-
مداخله آموزشی از سوی متخصصین(مشاوره به دانش آموز/ ارائه توصیه های آموزشی به والدین و معلم دانش آموزان
-
ارائه کارنامه توانایی های شناختی
-
ارائه پکیج تکنیکهای تقویت حافظه(شامل جدیدترین روشهای تقویت حافظه و یادگیری بدون فراموشی)
طرح ارزیابی شناختی دانش آموزان-1396 طرح ارزیابی شناختی دانش آموزان-1395 طرح ارزیابی شناختی دانش آموزان-1395